Anadolu Coğrafyası Keşif ve Araştırma Topluluğu

HABERSİZ KAMPTAN AYRILMA!

Arena Dağcılık Yönetim Kurulu yaşadıkları “kamptan habersiz ayrılma” vakasıyla ilgili sosyal medya üzerinden açıklamada bulundu.

Arena Dağcılık olarak Barla Dağı kış faaliyetimiz cumartesi planlanan saatte Isparta da toplanarak Atabey e hareket ettik. Jandarmaya liste bildirimi ve son ihtiyaçlarımızı hallettikten sonra kamp alanımıza vardık. Bu sırada yağmur yağışı ara ara devam ediyordu. Çadırlarımızı kurduk yağmura rağmen çevre gezisi yaptık. Akşam saatlerinde herkes çadırlarına çekilmeye başladığı saatlerde yağmur yağışı saat 19.00 dan sonra kar yağışına döndü. Bizim istediğimizde buydu. Yağmur ve çamurda zirve tırmanışı keyifli olmayacağını düşünüyorduk.

Ama ne olduysa 21.30 dan sonra hepimizin uykuya geçtiği saatlerde kampta uyumayan 2 arkadaşımız özel araçlarıyla ” KİMSENİN HABERİ OLMADAN ” Atabey e inerek jandarmaya dağda mahsur kalındığının bilgisini vermesiyle başlar. Jandarma Afad, Umke derken Valilik Kaymakamlık ve Özel idare seferber olmuş. Olmuş diyorum çünkü bunların hiçbirinden haberimiz yoktu. Gece 23.40 saatlerine Umke ekibi (Kadir Aslankoç, Mehmet Sezgin) kampımıza gelerek İlçeye 2 arkadaşın geldiğini ve mahsur kalındığını söylediklerinde şaşırdık. Mahsur kalmış bir halimiz olmadıklarını gördüler ve geri göndüler. Ancak Jandarma ve Afad ekibi Valilik ve Kaymakamlığın kararıyla faaliyetin sonlandırılması gerektiğini ve kampı toplayarak birlikte ilçeye dönmemizi söylediler. Atabey ilçe jandarma komutanı Oktay Başçvş komutanımıza bir sıkıntımızın olmadığını gayet rahat ve sabah zirvemizi yapacağımızı söylesek de tabi onlar görevini yapmak durumunda bizde (OHAL ve sonraki faaliyetlerimiz sekteye uğramaması için) kampımızı topladık Atabey e döndük.

Oktay komutanımıza faaliyet öncesi ve sonrası yardımları ve çay ikramlarından dolayı kendisine teşekkür ederiz. Faaliyetimizin en güzel yanlarından biriydi. 10 cm bile kar olmayan hiç bir sıkıntımız olmadığı halde halimizden memnunken Bundan sonraki saatlerde (02.00) güzel görünen havayı ve karı bırakıp dönmek faaliyeti bitirmek tüm arkadaşların moralini bozduğu gibi sinir ve kızgınlıkları da ortadaydı. Ama yapacak bir şey yok mahsur kaldık diyen 2 arkadaşın tedirginliğinden faaliyetimiz bitirmiş olduk.
En kötüsü beklemediğimiz bir dağcı arkadaşımızın bunu yapması bizleri çok üzdü.

Faaliyet sorumlusundan ”HABERSİZ KAMPTAN AYRILMA” başka bir üzücü durum. Siz dağcı arkadaşlar sakın böyle bir hataya düşmeyin. Eminim arkadaşlarımız sonrasında pişman olmuşlardır. Umarım böyle bir hataya bir daha düşmezler…

ARENA DAĞCILIK
YÖNETİM KURULU

Dağcılık malzemelerini incelemek yada satın almak için tıklayınız.